3- علماي اهل سنت اگر پاسخ دهند که امام الوصي علي ابن ابيطالب پيشواي حضرت فاطمه سلام الله عليها بوده است که آنوقت کل داستان اهل سنت زير سوال خواهد رفت چون حضرت فاطمه معيار تشخيص حق از باطل است و غضب و خشنودي حضرت فاطمه غضب و خشنودي خداست زيرا پيامبر اکرم صلوات الله عليه در باره فاطمه فرموده اند :
ان الله يغضب لغضبک يا فاطمه و يرضي لرضاک
اي فاطمه بدرستي که خدا غضب مي کند به غضب تو وخشنود مي شود به خشنودي تو
المستدرک علي الصحيحين ج ? ص??? .حديث ???? ( و منابع ديگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکي ص ??? و تهذيب التهذيب ج ?? ص ??? حافظ ابن حجر عسقلاني نيز وجود دارد )
و ملاحظه مي فرمائيد که اين حديث بطور کامل مطلق است و هيچ قيدي ندارد
وقتي پيامبر خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايند :
” خداوند به غضب فاطمه غضب مي کند ”
قيدي بر آن قرار ندادند که : اگر چنين و چنان بود ،يا به فلان شرط ، يا اگر غضبش به فلان علت بود ،اين غضب به چه سببي باشد ؟ نسبت به چه کسي باشد ؟ در چه زماني باشد ؟ هيچ اشاره اي ندارد و بطور کامل مطلق است .
وپر و اضح است که کسي غضب و خشنودي اش برابر با غضب و خشنودي خداست که از هرگونه آلودگي و گناه و اغراض نفساني پاک و پاکيزه باشد تا غضب و خشنودي اش مبنايي خدايي داشته باشد و به استناد آيه تطهير حضرت فاطمه از تمام آلودگي ها و گناهان و ناپاکي ها مبراست و آن بانوي مکرم مطهره است
ام المومنين عايشه مي فرمايد :
خرج النبي صلي الله عليه و سلم ،غداه و عليه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علي فادخله ثم جاء الحسين فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علي فادخله ثم قال :
( انما يريدالله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهرکم تطهيرا ) الاحزاب :??
رسول خدا صلي الله عليه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردايي ( عبايي) از موي سياه که شعري از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علي امد ، پس به زير عبا داخل شد . سپس حسين آمد اوهم داخل در زير عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زير عبا شد . سپس علي آمد و او هم داخل در زير عبا شد . سپس پيامبر گفت : (جز اين نيست که خدا اراده کرده است که پليدي و ناپاکي را از شما اهل بيت بزدايد و پاک وپاکيزه اتان فرمايد )
صحيح مسلم – کتاب فضائل الصحابه – باب فضائل اهل بيت النبي صلي الله عليه وسلم – حديث ???? ص ??? – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )
ومي بينيد که علماي اهل سنت جز اين 3 گزينه راه ديگري ندارند براي پاسخ به سوال مطرح شده درنامه اقاي حسن جلاليان جز سکوت . چون هر کدام از 3 گزينه را انتخاب نمايند دچار مشکلات مهمي در توجيه ان براي پيروان مذهب اهل سنت ميشوند لذا گزينه ( سکوت ) را برگزيده اند .
واين راز پاسخ ندادن علماي اهل سنت به نامه آقاي جلاليان است .
اما حقيقت بر اهل خرد و کساني که حق پذيرند و از هرگونه تعصب ولجاجتي منزه اند آشکار خواهد شد .
اللهم عاقبت امورنا خيرا
21/2/1390
http://ahle-sunnat.blogfa.com
http://sunniha.blogfa.com